پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: امروز در مرحلهای هستیم که امکان درمان هر نوع بیماری در کشور وجود دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر ایرج فاضل در نشست خبری صبح امروز در محل سازمان نظام پزشکی گفت: امروز در مرحلهای هستیم که امکان درمان هر نوع بیماری در کشور وجود دارد و کسی اجباری ندارد برای درمانی خاص به خارج از کشور برود.
افزود: در آموزش پزشکی کنکور معیار مناسبی برای جذب دانشجو نیست، نوجوان ۱۸ ساله بر اساس نمره خود وارد یک مسیر پیچیدهای میشود که از انتهای آن اطلاعی ندارد.
وی گفت: طرح پزشکی هم به درستی اجرا نمیشود و پزشکان مجبور هستند بعد از هر مقطع تحصیلی یک دوره طرح بگذرانند که این باعث میشود فوق تخصصهای ما به مناطقی اعزام شوند که نیازی به آنها نیست.
دکتر فاضل درباره ساعات کاری رزیدنتها و دستیاران افزود: امروزه ساعات کاری این همکاران بسیار بالاست و استاندارد نیست، باید شرایط برای آنها تسهیل شود.
هر نوع شراکت پزشکان با شرکتهای تجهیزات پزشکی و دارویی جرم است
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکانی که با بیمار ارتباط دارند نمیتوانند با تولید کنندهها و وارد کنندههای دارو و تجهیزات پزشکی شراکتی داشته باشند و یا در تجویز اقلام به بیمار منفعتی ببرند، این کار جرم محسوب میشود.
فاضل افزود: پزشکان حتی در مراکز تصویربرداری و رادیولوژی هم نباید شراکتی داشته باشند و یا با اعزام بیمار به این مراکز سودی حاصل آنها شود این کار هم جرم تلقی میشود.
وی گفت: گاهی میبینیم کالاهای پزشکی گران قیمت توسط شرکتها وارد میشود و پزشکی ممکن است به اشکال مختلف رشوه بگیرد تا از این وسائل برای بیماران استفاده کند، این رشوهها به هر شکلی که باشد جرم محسوب میشود.
دکتر فاضل افزود: تبلیغات اقدامات پزشکی هم ممنوع است، زیرا تبلیغات برای تجارت است و ما در این حرفه با جان انسانها سر و کار داریم و تبلیغ پزشکان در دادگاه و در نظام پزشکی قابل برخورد است.