• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۸۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
سیاسی » امنیتی و دفاعی

امروز هیچ تهدید جدی در دریا نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریا بسیار امن‌تر از آن چیزی است که مردم فکر آن را می‌کنند و امروز هیچ تهدید جدی در دریا نداریم.

امروز هیچ تهدید جدی در دریا نداریمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ماموریت رزمی میان ما و سپاه تفاوتی با هم ندارد، گفت: هر دو نیروی دریایی به عنوان یک هدف واحد ماموریت دارند که از مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.
وی گفت: در حالی که بین دو نیرو تقسیم کار انجام شده است، اما این به معنای کار‌های جدا از هم دو نیرو نیست، زیرا امنیت لازمه تعامل و همکاری نزدیک به ویژه آگاهی محیطی مشترک است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را بر عهده دارد و منطقه شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی و شمال اقیانوس هند که بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد بر عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
دریادار خانزادی گفت: وظایف دو نیرو روی کاغذ تقسیم شده است، اما در دریا یکپارچه عمل می‌کنیم.
وی افزود: دو نیروی دریایی سپاه و ارتش شبکه ارتباطی در لایه‌های عملیاتی و تاکتیکی دارند و هر تغییری در نیروی دریایی ارتش در لحظه به آگاهی نیروی دریایی سپاه می‌رسد و برعکس آن نیز وجود دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در لایه‌های عملیاتی آن قدر هماهنگ هستیم که نقطه به نقطه هر کانون تهدید را دست به دست می‌کنیم.
دریادار خانزادی اضافه کرد: ناوگان دریایی رژیم تروریستی آمریکا را از مبدا و لحظه‌ای که طناب هایشان را از اسکله‌ها بر می‌دارند رصد می‌کنیم.
وی گفت: در همه مسیر از روش‌های ویژه‌ای که نیروی دریایی ارتش به آن مجهز شده است آن‌ها را نقطه به نقطه پایش و رصد می‌کنیم و در هر بندری که متوقف می‌شوند یا از هر گذرگاهی که عبور می‌کنند تحت نظارت ما هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با ورود آن‌ها به اقیانوس هند رصد‌ها با دقت و مراقبت بیشتری انجام می‌شود و اینکه تروریست‌های آمریکایی از نزدیک شدن به منطقه ما نگرانی جدی دارند به این دلیل است که رفتار آن‌ها با تحکم جدی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران روبرو و هیمنه و ابهت ظاهری آن‌ها دچار شکست و فروپاشی می‌شود و این عمل اتفاق افتاده است.
دریادار خانزادی گفت: اینکه آن‌ها در فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری از مرز‌های ایران می‌ایستند و فکر می‌کنند از دسترس ما خارج هستند بدانند در آن نقطه در همه ساعات شبانه روز رفتار، تحرکات و جا به جاییشان لحظه به لحظه نظارت می‌شود و ما برای هر لحظه آن‌ها برنامه داریم.
وی با اشاره به ورود ناو گروه جدید تروریست‌های آمریکایی به منطقه خلیج فارس افزود: این حرکت آنان رویکرد سیاسی دارد و تاثیری بر امنیت منطقه نمی‌گذارد، زیرا آب‌های تحت حاکمیت ایران امنیت بسیار بالایی دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چشم‌های بیدار و گوش‌های شنوای فرزندان این کشور به صورت شبانه روز همه شناور‌های کشور‌های فرامنطقه‌ای چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی را که در منطقه حضور دارند به صورت شبانه روز رصد می‌کنند.
دریادار خانزادی افزود:​ به محض دریافت سیگنال از شناور‌هایی که وارد منطقه می‌شوند همه داده‌های آن‌ها روی صفحه ما می‌آید و حتی اسم فرمانده شناور، دوره‌هایی که گذرانده است و ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات فردی آن را نیز مشخص می‌شود.
وی گفت: این داده‌ها در بانک‌های اطلاعاتی ما ذخیره است و با ورود شناور به منطقه به سرعت برای ما مشخص می‌شود این شناور چه ماهیتی و چه رویکردی دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوگروه تروریستی آمریکا که اخیراً وارد منطقه شده است، ماهیت نمایش دارد.
دریادار خانزادی گفت: اینکه آمریکایی‌ها بیرون منطقه باشند یا در منطقه حاضر شوند برای ما هیچ تفاوتی ندارد، زیرا آن‌ها در داخل منطقه ظرفیت‌های استقراری دم دست ما را دارد و زمانی که بیرون نیز می‌روند دم دست هستند البته زمانی که آمریکایی‌ها در داخل منطقه حضور دارند بیشتر دم دست ما قرار دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز آمریکایی‌ها خود را در معرض نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است و اگر هر لحظه کوچک‌ترین خطایی از آن‌ها سر بزند پاسخ بسیار محکمی دریافت می‌کنند.
دریادار خانزادی افزود: تا امروز ۶۹ ناو گروه را برای مقابله با دزدان دریایی و اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری کشورمان به منطقه خلیج عدن اعزام کرده ایم.
وی با بیان اینکه هر ناوگروه شامل یک ناوشکن و یک پشتیبان است، گفت: ناوگروه ۷۰ نیز در حال آماده شدن برای اعزام به خلیج عدن است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در منطقه دریای سرخ ناامنی‌هایی را از نوع تروریسم دریایی برای برخی از نفتکش هایمان داشتیم که مورد تعرض قرار می‌گرفت.
دریادار خانزادی گفت: بر این اساس ماموریت ویژه‌ای به نیروی دریایی ارتش داده شد که ناوگروه ها، نفتکش هایمان را تا دهانه کانال سوئز اسکورت کنند و از آن زمان دیگر هیچ تعرضی به نفتکش‌های ایران نشده است.
وی افزود: امروز شناور‌های کشورمان با امنیت کامل از منطقه عبور و اسکورت مستقیم دریافت می‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:​ اکنون دو ناو موشک انداز ما در آب‌های شمال دریای خزر برای رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ حضور دارند.
دریادار خانزادی افزود: در آخر امسال اگر شرایط مناسب و محدودیت‌های کرونا رفع شود رزمایش مشترک دریایی برگزار می‌کنیم.
وی گفت: زیردریایی فاتح نسل جدید زیردریایی بومی در کلاس متوسط است که با همکاری وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش ساخته شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه زیردریایی غدیر به تعداد قابل توجه در منطقه رزمایش ذوالفقار ۹۹ حضور داشت و پرتاب موشک از این زیر دریایی انجام شد افزود: اکنون برد این موشک به دو برابر افزایش یافته است و زیردریایی بدون اینکه امکان شناسایی داشته باشد در کف دریا یا لایه‌هایی از آب قرار می‌گیرد و موشک خود را شلیک می‌کند.
دریادار خانزادی گفت: بیشترین برد اژدر‌ها ۲۰ کیلومتر است، اما زیردریایی‌های غدیر می‌توانند فاصله‌های بسیار دورتر را با موشک هدف قرار دهند.
وی افزود: بر این اساس آن‌ها که فکر می‌کنند دور ایستاده اند و می‌توانند ما را هدف قرار دهند بدانند دور نیستند بلکه کاملا دم دست ما قرار دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شناور‌های فاتح دو و سه در حال ساخت است و برای فاتح چهار نوع جدیدی از پیشران با عنوان AIP در وزارت دفاع ساخته شده که سامانه رانشی مستقل از هواست و به زیردریایی اجازه ماندن بیشتر در زیر دریا را می‌دهد.
دریادار خانزادی افزود: این پیشران کاملا بومی است و معدود کشور‌هایی این فناوری را در اختیار دارند.
وی گفت: ناوشکن دنا که در کلاس جماران است مراحل نهایی آزمایش دریایی خود را پشت سر می‌گذارد و ویژگی‌های پیشرفته تری از جماران دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود:​ این ناوشکن به همراه مین شکار صبا و ناو موشک انداز زره و نخستین ناو بندر جمهوری اسلامی ایران که شناور بسیار بزرگی است در آذر امسال و در روز نیروی دریایی رونمایی می‌شود.
دریادار خانزادی گفت: ناو بندر جمهوری اسلامی ایران از ناو خارک ۲۴ متر بلندتر است و طولی معادل ۲۳۱ متر دارد.
وی افزود: در این ناو بندر هفت فروند بالگرد حمل می‌شود و ظرفیت‌های زیادی در جنگ الکترونیک، اطلاعاتی، پهپادی، موشکی و عملیات ویژه دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریا بسیار امن‌تر از آن چیزی است که مردم فکر آن را می‌کنند و امروز هیچ تهدید جدی در دریا نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
چمران : در طرح حریم مصوبه استانداری اجرایی نیست و باید اصلاح شود
تولید فیلم کوتاه «نگار» در نیشابور 
پایان اردوی تیم‌های ملی جودوی بانوان در نوشهر
بررسی وضعیت تعیین تکلیف سینما هجرت
مراقب درگاه‌های جعلی جمع‌آوری نذورات محرم باشید
رضا ستاری‌پور سکان‌دار جدید صداوسیمای زنجان شد
دوباره عازم تسخیر خیبر است علی ...
روزنامه‌های استان فارس ۲ تیرماه ۱۴۰۵
 طنین وفاداری مردم اسلامشهر در ۱۱۴ شب اجتماعات؛ تجدید میثاق با رهبری شهید
فوت بانوی ۸۰ ساله در پی برخورد با تراکتور در ساروق
تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شهید در درچه
خدمات درمانی کاروان سلامت در روستای دشت بیرم کازرون
۶۲ هزار واحد مسکن روستایی ارومیه نیازمند مقاوم‌ سازی هستند
یادواره شهید حسن زمانی در بویین میاندشت
تصادف در جاده کازرون به کنارتخته با ۲ مصدوم
اهدای خون در روستای کوشک هزار بیضا
نشستی برای اقتصاد دیجیتال کشور
تعطیلی فرهنگسرا‌ها و کتابخانه‌های کیش در تاسوعا و عاشورای حسینی
زنجان مهیای حماسه‌آفرینی در یوم‌العباس
آزادسازی بیش از ۳ هکتار از اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌های خراسان جنوبی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
گلزنان جام جهانی ۲۰۲۶، ادامه پیشتازی مسی، اونداو و دیوید
۳ کشته و یک زخمی بر اثر تصادف ۲ سواری پژو پارس در محور طبس _ یزد
فرآیند ساماندهی سهام عدالت، تابستان نهایی می‌شود
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۲ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)