پخش زنده
امروز: -
معاون گردشگری کشور و مشاور وزیر میراثفرهنگی تاکید کرد: صنعت گردشگری، باید پیشران بازگشت آرامش و پویایی به بدنه جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ؛انوشیروان محسنیبندپی در نشست شورای مدیران معاونت گردشگری گفت : در دوران پساجنگ، اصلیترین وظیفه ما طراحی اقداماتی است که منجر به افزایش نشاط اجتماعی شود. صنعت گردشگری باید پیشران بازگشت آرامش و پویایی به بدنه جامعه باشد.
وی تحول و توسعهیافتگی کشورها را مرهون پویایی محیطهای آموزشی دانست و تأکید کرد: مهار سیلاب نادانی تنها با سد آگاهی، تخصص و دانش میسر است.
معاون گردشگری کشور با تأکید بر لزوم حرکت به سوی جامعهای دانشمحور، جایگاه راهبردی ستاد هماهنگی خدمات سفر را تشریح کرد و افزود: بهواسطه شرایط حساس و جنگی، فعالیت ستاد از ۹ اسفندماه آغاز شد. حضور میدانی مقام عالی وزارت در کنار ایدههای نوین، نه تنها خلأهای رسمی را پر کرد، بلکه جایگاه حاکمیتی این وزارتخانه را در میان ۲۷ دستگاه عضو تثبیت نمود.
محسنی بندپی با اشاره به ابلاغیه مقام محترم وزارت و تقدیر آقای عارف، معاون اول رئیس جمهور از عملکرد این ستاد، گفت : عملکرد معاونت گردشگری از سوی وزیر «بسیار مطلوب» ارزیابی شده است.
وی ضمن تقدیر از مجاهدتهای استانی، بهویژه مدیریت جهادی سرکار خانم روشن در کرمانشاه طی جنگ ۴۰ روزه، اولویتهای آتی را بر اساس رهنمودهای ریاستجمهوری، افزایش تابآوری جامعه» و صرفهجویی در منابع برشمرد.
مشاور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست با تمجید از مدیریت میدانی محسنیبندپی در دوران جنگ ۴۰ روزه رمضان، بر ضرورت ارتقای نظام حکمرانی تأکید کرد.
روزبه کردونی با نگاهی تحلیلگرانه به چالشهای معرفی دستاوردهای حاکمیتی گفت: وظیفه ما در حوزه سیاستی، ارتقای جایگاه کلی وزارتخانه در سطح ملی است.
وی با ارائه پیشنهادی راهبردی برای تغییر رویکرد گزارشدهی، افزود : باید آثار افول صنعت گردشگری بر ناخالص داخلی (GDP) و تابآوری ملی به دقت تبیین شود تا حساسیت سیاستگذاران برای تخصیص بودجه و حمایت از ذینفعان جلب گردد.
کردونی در این راستا پنج پیشنهاد راهبردی ارائه داد که احصای دقیق خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از جنگ با بهرهگیری از متخصصان اقتصاد گردشگری و شاخصهای جهانی از مهمترین آنها بود.
در این نشست ، ضرورت تدوین گزارش عملکرد کلان گردشگری بر اساس استانداردهای بینالمللی جهت ارائه در حوزههای حکمرانی و دیپلماسی تصویب شد.
نشست شورای مدیران معاونت گردشگری با هدف واکاوی وضعیت این صنعت در دوران پساجنگ و تبیین راهبردهای نوین حکمرانی برگزار شد و ضمن تقدیر از عملکرد جهادی ستاد خدمات سفر در شرایط حساس ملی، بر تغییر رویکرد از گزارشدهی محض به گزارشگری اقتصادی برای احیای سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی (GDP) تأکید شد.