پخش زنده
امروز: -
درگرامیداشت هفته معلم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان خوی تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، آیین شهرستانی تکریم فرهنگیان و تجلیل از معلمان نمونه خوی با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان شهری و فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار فرهنگیان این شهر برگزار شد.
در این مراسم حجتالاسلام قاسمخانی، امام جمعه خوی، با استناد به روایات الهی، احترام به مقام معلم را کلید اصلی توفیق و بزرگی انسان در جامعه دانست.
وی با گرامیداشت یاد شهید مطهری به عنوان معلم دوران انقلاب، اظهار داشت: امروز به برکت راهبری مقام معظم رهبری و تلاش معلمان و دانشمندان جوان، ایران اسلامی به چنان اقتدار علمی و دفاعی رسیده است که ابرقدرتها در برابر اراده این ملت مستاصل شدهاند.
در ادامه، غلامحسین آزاد، فرماندار خوی، از معلمان به عنوان معماران آینده و ستونهای اقتدار فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودهاند، پس از اقتدار در میدان، اکنون نوبت جهاد در جبهههای فرهنگی و اقتصادی است و معلمان با پرورش اندیشههای متعهد، سرمایه فکری و پیشرفت جامعه را تضمین میکنند.
علیاکبر فتحعلیلو، مدیر آموزش و پرورش خوی، ضمن تبیین نقش معلمان به عنوان افسران پیشرو در «جهاد تبیین»، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژههای آموزشی خبر داد.
وی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی جذب شده و بهزودی با بهرهبرداری از زمینهای چمن و فضاهای ورزشی جدید، سرانه رفاهی دانشآموزان ارتقا مییابد.
در حاشیه این مراسم، برنامههای متنوع فرهنگی و هنری توسط دانشآموزان و هنرمندان اجرا شد.
در پایان، با حضور مسئولان از معلمان نمونه منتخب کشوری ،استانی و شهرستانی خوی و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.