پخش زنده
امروز: -
در نشست معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تغییر الگوهای اجتماعی و کاهش آسیبهای ناشی از استعمال دخانیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی، مدیرکل صداوسیمای استان در این نشست با استقبال از این اقدام مشترک، بر اهمیت آمادهسازی افکار عمومی تأکید کرد و گفت: تغییر نگرش جامعه نسبت به آسیبهای دخانیات، نیازمند پیوند میان قانون و رسانه است.
آینهدار افزود: برای چنین اقدامات مشترکی، باید مطالبهگری مردمی نیز توسط رسانهها دنبال شود تا افکار عمومی برای پذیرش محتوای ارائهشده آمادگی بیشتری داشته باشد و این امر مستلزم اطلاعرسانی دقیق رسانه از اقدامات مهم معاونت پیشگیری از وقوع جرم است.
وی با بیان اینکه رسانه با پیگیری دقیق اقدامات پیشگیرانه دادگستری تلاش خواهد کرد تا با ایجاد مطالبه اجتماعی، مسیر پذیرش قوانین و رفتارهای سلامتمحور را برای جامعه هموار کند، بر نقش مؤثر رسانه در حمایت از برنامههای پیشگیرانه تأکید کرد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز، با قدردانی از اقدامات و همکاریهای صدا و سیما در سال گذشته و فراهم شدن فرصتهای رسانهای مناسب برای این معاونت، بر ضرورت توجه به پیوستهای رسانهای در اجرای برنامههای مهم حوزه دادگستری تأکید کرد.
حجت الاسلام زارع حسینی با اشاره به چالشهای فرهنگی استان و نقش مؤثر رسانه در فرهنگسازی و اقناع افکار عمومی گفت: برای اقدامات مهم حوزه دادگستری در استان، باید پیوستهای رسانهای در حوزه پیشگیری با هدف اقناع افکار عمومی تهیه و اجرا شود.
در این نشست مقرر شد از آغاز هفته بدون دخانیات، ۴ خرداد، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با همکاری صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در قالب یک عملیات مشترک برای حفاظت از سلامت جوانان و تغییر فرهنگ مصرف دخانیات وارد عمل شود.