شهید محمد غلامی نخبگی، ایمان و مهربانی را توأمان داشت
خانواده شهید محمد غلامی با حضور در برنامه زنده سین هشتم سیمای البرز از ویژگیهای اخلاقی، علمی و رفتاری این شهید والامقام گفتند و او را جوانی مؤمن، متعهد، شوخطبع و دلسوز توصیف کردند که نبوغ خود را در خدمت به مردم و میهن به کار گرفته بود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، خانواده شهیدان محمد غلامی با حضور در برنامه زنده سین هشتم سیمای استانی البرز، از خاطرات و ویژگیهای شخصیتی این شهید گرانقدر یاد کردند.
خواهر شهید محمد غلامی در این برنامه با اشاره به لحظههای آخر ارتباط با برادرش اظهار کرد: در تجمعات قبل از افطار بودیم و از همه اعضای خانواده خبر گرفته بودم که حالشان خوب است. ناگهان برادرم تماس گرفت؛ ابتدا نمیخواستم پاسخ دهم، چون فضا شلوغ بود، اما یک دلشوره ناگهانی باعث شد جواب بدهم و همانجا خبر شهادتش را شنیدم.
وی افزود: برادرم نوجوانی خیر و نیکوکار بود؛ فطریه جمع میکرد و برای نیازمندان بستههای ارزاق تهیه میکرد. از آنجا که در خانوادهای نظامی بزرگ شد، به خدمت در عرصههای نظامی نیز علاقهمند شد. چند طرح برای مقابله با سامانههای ریزپرندهها داشت که در جنگ ۱۲ روزه مورد استفاده قرار گرفت. او فردی نخبه، مسئولیتپذیر و متعهد بود. در کنار جدیت کاری، اهل معاشرت، شوخطبع و دلسوز دیگران بود. قلبی پاک و بیکینه داشت و در برنامهریزی سفرهای خانوادگی همیشه پیشقدم میشد.
در ادامه، خواهرزاده شهید به نمایندگی از خانواده همسر وی نیز در سخنانی گفت: فاصله سنی من با زنداییام زیاد نبود، اما ایشان بسیار مهربان، خوشرو و مهماننواز بودند. هیچگاه ندیدیم چهرهای گرفته داشته باشند. تنها حسرت من این است که در منزلشان فرصت خواندن نماز شب را پیدا نکردم.
او در توصیف شهید غلامی افزود: داییام نمونه واقعی یک برادر بزرگتر بود. همیشه با شوخی و خنده فضای خانواده را پر از نشاط میکرد و هر جا میرفت، دوست داشت یکی از اعضای خانواده همراهش باشد. ادب و احترامش زبانزد همه بود؛ هیچگاه بله خشک و رسمی نمیگفت، همیشه پاسخ میداد جان.
در پایان برنامه، خانواده این شهید والامقام با اشاره به روحیه خالص، ایمان راسخ و اندیشه علمی او، تأکید کردند که یاد و راهش همواره در دل خانواده، دوستان و همرزمانش زنده خواهد ماند.