پخش زنده
امروز: -
سال گذشته از بین بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی ۱۹ نفر به ۸۲ بیمار نیازمند اهدای عضو کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی، ۳ قلب، ۱۳ کبد، ۲۶ کلیه، ۲۸ قرنیه و ۱۲ مورد پیوند پوست از جمله این اعضا اهدایی است.
استاندار در جشن نفس، مراسم گرامیداشت روز اهدای عضو (۳۱ اردیبهشت) با بیان این که اهدای عضو، اهدای زندگی، امید و آرامش به خانوادههای نیازمند درمان است، گفت: خانوادههای اهداکننده عضو، در اوج سختی و داغ عزیزان خود با ایثار و فداکاری زندگی دوبارهای به چندین انسان میبخشند و این اقدامی ماندگار و باقی الصالحات است.
هاشمی افزود: بسیاری از خانوادهها در شرایطی که میدانند عزیزشان دیگر به زندگی بازنمیگردد، با تصمیمی انسان دوستانه امید را به خانوادههای دیگر هدیه میکنند و این اوج نوعدوستی، همدلی و ایثار است.
استاندار با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی همواره در حوزههای انساندوستانه پیشگام بودهاند، افزود: فرهنگ اهدای عضو، برگرفته از دینداری، ایمان و روحیه ایثار مردم این خطه است و خانوادههای اهداکننده عضو، شایسته بالاترین قدردانیها هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: خراسان جنوبی از میانگین کشوری در این حوزه بالاتر است که نشان از فرهنگ غنی مردم این منطقه دارد.
۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو است.