پخش زنده
امروز: -
استاندار خراسان جنوبی: مدیرانی که اعتبارات ملی بیشتری جذب کنند در تخصیص سال آینده اولویت دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استاندار در جلسه شورای اداری استان با تأکید بر ضرورت جذب حداکثری اعتبارات ملی، پاسخگویی به مردم و استفاده از ظرفیتهای مرزی با افغانستان گفت: مدیرانی که در جذب اعتبارات و خدمترسانی موفقتر عمل کنند، در تخصیص اعتبارات سال آینده مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.
هاشمی با قدردانی از مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات تملک داراییها در سال گذشته گفت: برای نخستین بار اعتبارات تملک دارایی استان پیش از پایان سال به صورت حداکثری جذب شد و هیچگونه برگشت اعتبار نداشتیم.
وی با تأکید بر ضرورت پیگیری سهم استان از اعتبارات ملی افزود: برخی استانها به دلیل نزدیکی به مرکز کشور، سهم بیشتری از منابع ملی جذب میکنند، بنابراین مدیران خراسان جنوبی نیز باید با جدیت بیشتری از ظرفیت دستگاههای ملی استفاده کنند.
استاندار با اشاره به افزایش مبادلات تجاری با افغانستان گفت: واردات از افغانستان در سال گذشته بیش از ۸۴۰ درصد و صادرات به این کشور نیز ۱۶۵ درصد افزایش داشته که نشاندهنده ظرفیت مهم مرز ماهیرود و بازار افغانستان برای توسعه اقتصادی استان است.
هاشمی افزود: با توجه به اختیارات ابلاغی دولت تا پایان شهریور، فرصت مناسبی برای واردات کالاهای مورد نیاز از افغانستان فراهم شده و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.
حجتالاسلام رحیمآبادی، امام جمعه موقت بیرجند هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بهویژه شهدای خدمت، گفت: شهدا و یاران حقیقی انقلاب اسلامی کسانی بودند که با امام و ولایت پیوندی عمیق داشتند و امروز نیز بهترین یاوران نظام اسلامی، وفاداران به مسیر ولایت هستند.
سرهنگ فلاحی نسب مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز با گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری، بر ضرورت ثبت و مستندسازی همه اقدامات، برنامهها و جلوههای مردمی در دوران دفاع مقدس ۱۲ روزه تأکید کرد و گفت: این آثار و اسناد برای آیندگان و تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.
حجت الاسلام کمیلی مسئول ستاد اقامه نماز استان هم با اشاره به برگزاری سیوسومین اجلاس سراسری نماز با موضوع «اقامه نماز در اندیشه و عمل امام شهید» گفت: انتظار میرود خراسان جنوبی همانند سالهای گذشته، حضوری پررنگ و اثرگذار در این اجلاس داشته و بیشترین مقالات، ایدهها و تجربیات علمی را به دبیرخانه اجلاس ارسال کند.
وی افزود: با توجه به اینکه اجلاس امسال با محوریت اندیشه و سیره عملی رهبر انقلاب در حوزه نماز برگزار میشود، انتظار میرود دستگاههای اجرایی، دانشگاهها، حوزههای علمیه و آموزش و پرورش مشارکت گستردهای داشته باشند تا بیشترین آثار علمی و پژوهشی از استان به این اجلاس ارسال شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی استان گفت: خراسان جنوبی به دلیل خشکسالیهای پیدرپی، افت شدید منابع زیرزمینی و کاهش روانآبها، نیازمند تغییر جدی رویکرد از توسعه مبتنی بر منابع آب به مدیریت مصرف و افزایش تابآوری است.
توکلی، با بیان اینکه خراسان جنوبی در اقلیم خشک و نیمهخشک کشور قرار دارد افزود: میانگین بارندگی حدود ۱۰۰ میلیمتر در سال، یکی از کمبارشترین استانهای کشور محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به آمارهای رسمی سازگاری با کمآبی گفت: کسری تجمعی مخازن آب زیرزمینی استان طی ۳۰ سال گذشته به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و از مجموع ۴۲ دشت استان، ۳۵ دشت در وضعیت ممنوعه یا ممنوعه بحرانی قرار دارند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به شعار امسال دهه ولایت و امامت با عنوان «علی، ولایت؛ میثاق امت با ولایت» گفت: برنامههای دهه غدیر امسال با رویکرد حماسی، تقویت پیوند امت با ولایت و تبیین معارف غدیر و ولایت فقیه در سراسر استان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سالاری مکی افزود: در قالب طرح زندگی با آیه ها، خراسان جنوبی با بیش از ۹ هزار سفیر آیه، رتبه نخست کشور را به نسبت جمعیت کسب کرده است.
در شورای اداری از مادر شهید فروزانفر و آقای دهقانی پیرمرد نگهدارنده پرچم قدردانی شد.