پخش زنده
امروز: -
وزیر کشور با توجه به روابط برادرانه ایران و پاکستان، از توافق دو کشور برای افزایش حجم مبادلههای اقتصادی به ۱۰ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسکندر مومنی، وزیر کشور، شنبه شب در پایان دیدار با سید محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان، اظهار داشت: پاکستان کشور بسیار بزرگی است و ما سابقه دینی، فرهنگی و اشتراکهای فراوانی با یکدیگر داریم. پاکستان کشور دوست، برادر و همسایه ما است. مقام معظم رهبری نیز در نخستین پیام خود به اشتراکهای فرهنگی و تاریخی دو کشور اشاره داشتند.
وی با توجه به حجم بالای مراودات میان دو کشور گفت: بخشی از سفر وزیر کشور پاکستان به موضوعهای دوجانبه اختصاص دارد که امنیت مرزها، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با تروریسم از جمله این موضوعها است.
مومنی تصریح کرد: در زمینه اقتصادی نیز تصمیمهای خوبی، اتخاذ و مقرر شد حجم مبادلههای دو کشور از ۳ میلیارد دلار در سال به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد. البته تحقق این هدف با همراهی سایر وزارتخانههای دو کشور امکانپذیر خواهد بود.
وزیر کشور با بیان اینکه در بیشکک، محل برگزاری نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، موضع دو کشور بسیار نزدیک بود، ادامه داد: از نقش فعال کشور دوست و برادر، پاکستان، در میانجیگری کاهش تنش بین ایران و آمریکا قدردانی میکنم.
در ادامه این دیدار، سید محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان، اظهار داشت: ایران و پاکستان روابطی برادرانه با یکدیگر دارند و هنگامی که مشکلی برای یکی از برادران پیش میآید، برادر دیگر نیز آن را احساس خواهد کرد. امیدواریم این بحرانها با تلاشهای شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان و فیلد مارشال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان، به زودی پایان یابد.
نقوی از آقایان قالیباف، مومنی و عراقچی، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم این موضوع را به نتیجه برسانیم.