پخش زنده
امروز: -
معاون فنی مرکز بهداشت شاهرود از آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده های شهری از اول مردادماه در شاهرود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ معصومه رضائی در نشست با خبرنگاران گفت: شهر شاهرود با جمعیتی حدود ۱۸۴ هزار نفر بهعنوان یکی از ۲۰ شهر منتخب کشور برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع انتخاب شده است.
رضائی افزود: طبق این برنامه، هر سه هزار نفر زیر پوشش یک پزشک خانواده و دو مراقب سلامت قرار میگیرند و تمامی خدمات سطح اول سلامت توسط این تیم ارائه خواهد شد و همچنین در صورت نیاز، ارجاع به خدمات تخصصی و بستری نیز از همین مسیر انجام میشود.
به گفته رضائی، پزشک خانواده به عنوان نخستین سطح ارائه خدمت، وضعیت سلامت افراد را پیگیری کرده و در صورت نیاز، بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع میدهد. این فرآیند علاوه بر تسهیل دسترسی به خدمات تخصصی، موجب کاهش پرداخت از جیب مردم، جلوگیری از ازدحام مراکز درمانی و ارتقای کیفیت مراقبتهای سلامت خواهد شد.
رضائی افزود: همچنین ثبت الکترونیکی سوابق و نظر پزشکان متخصص، امکان پیگیری مستمر روند درمان بیماران را فراهم میکند و مسوولان دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود برای تبیین موضوع نشست خبری برگزار کرد.
رضائی گفت: طی ۶ ماه نخست اجرای برنامه پزشک خانواده، ثبتنام مردم اختیاری است، اما افرادی که در این برنامه نامنویسی کنند، در دریافت برخی خدمات درمانی دولتی در اولویت قرار خواهند گرفت.